Kerámiapark
 Nevem: Vinczéné Lőrincz Ágnes
 
V.Lőrincz Ágnes
 
Menü
 
//keramiapark.gportal.hu/gindex.php?pg=36897570
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Nézettségmérő
Indulás: 2007-02-23
 
Az események képeire a jobboldali sávban linkelhetsz!!! Jó szórakozást!
Tartalom
 
Archívum
 
Közel-Keleti művészet
Közel-Keleti művészet : Rövid áttekintés az ókori Közel-Kelet művészetéről

Rövid áttekintés az ókori Közel-Kelet művészetéről

  2007.08.07. 17:00

A jelképeket átdolgozva , vagy agyagba ültetve felhasználom tárgyaim, edényeim díszítésére

Az ókori  Közel-Kelet művészetéről röviden, avagy mely  tárgyak  motívumait használom fel,  kerámia tárgyaimon (V.Lőrincz Ágnes)

 

Az uruki kultúra

 Az uruki korszakban a képzőművészeti témák nagy részét a mindennapi élet pillanataiból , a politikai és  a vallási élet köréből merítették Először jelent meg a Közel- Kelet  művészetének igen jelentős részévé váló kő dombormű (újasszír templomok), Mezopotámiában  a szobrászat és a gliptika( a képes pecséteket eredményező kőmetszés). Az Inana istennőnek  szentelt  juh- és kecskenyájak  a pecsétművészet fő motívumai voltak. Gyakori megjelenítésük az uruki ( Irak) társadalom földműves–pásztor világából származik

  

1 1

Pecsétlőhenger Urukból marhákkal és búzaklalásszal  i.e. IV.évezred

 

 

A Protodinasztikus kor művészi alkotásai az i.e. III. évezredben  (a korai bronzkorban) a Mezopotámiában lezajlott óriási társadalmi és politikai átalakulások következményeként jöttek létre. A mezopotámiai nép két nyelvi csoportból, a sumérokból és a semitákból (főleg akkádokból) állt.

2

Lakomajelenetet ábrázoló fogadalmi kőlap Nippurból (Irak) i.e.III. évezred első fele

 

 A protodinasztikus kor legjellegzetesebb művészi formái  közt kiemelkednek  a dombormű jelenetekkel  díszített négyszögletes mészkőtáblák. Ezeken a fogadalmi lapocskákon középen egy lyuk látható, amelyen keresztül  szöggel a templomok falára rögzítették őket. Általában a király és a királyné szent lakomáját ábrázolják, de vannak az istenség tiszteletére bemutatott

italáldozatot, hajózást, vagy mitológiai jelenetet ábrázoló képek is.

 

 

3

 Imdugudot  két szarvas közt ábrázoló dombormű a tell al- ubaidi (Irak) ovális templomából, i.e. XXV. század  második fele      London, British Museum

 

3/a

A protodinasztikus vallási építészeti korszak folyamán elterjedt az „ ovális templom” addig ismeretlen építészeti formája, amely a khafádzsai és a tell-al-ubaidi ásatások során került napvilágra. E templomok alaprajzát masszív, ovális a szent épületet a városi lakóházaktól elválasztó kerítőfal jellemezte. A kőfalon belül magas teraszt építettek, amely a templom központi magját az épület többi része fölé emelte.

 

 Az Akkádok

Egy Mezopotámia középső részén letelepedett sémi nyelvű nép az i.e. XXV. század közepe felé első ízben egyesítette egyetlen hatalom irányítása alatt a sumér városállamokat.

Az akkád dinasztia rövid  hegemóniája alatt, amely alig tartott tovább, mint 150 esztendő, a képzőművészet virágzásnak indult és elérkezett az egész mezopotámiai civilizáció egyik fénykora.

4

 Pecsét mitológiai és isteneket ábrázoló jelenetekkel, i.e. XXIII. század közepe.

 

 

 

 

 

5

 A kb i.e.2217-2193 közt élt akkád írnok , Ibni-Sarrum pecsétje rendkívüli elevenséggel ábrázolja a térdelő hőst , amint egy kost készül megitatni. Kezében egy edényt tart, amelyből a víz az élet forrása tör fel.. A tulajdonost jelölő feliratot a két állat tartja szarvai közt.

 

Az i.e. II. évezred udvari művészete: a középső és a késői bronzkor

 

Az akkád és a neosumér korszak után, új sémi eredetű nép az amurrúk( amoriták) vonták ellenőrzésük alá a nagyobb városokat. Az  évezred első felében, a babilóniai, mári, és eblai emlékek azt mutatják, hogy új képzőművészeti nyelvezet alakult ki. Az évezred második felében (a késői bronzkorban) új főszereplők váltakoztak és a hettita, kassú, mitanni, és asszír uralkodók királyi udvarai szabták meg a kereskedelmi és kulturális kapcsolatok irányát.

6

Ostyatartó kehely elefántcsont fedele a termékenység,  két ágaskodó kecskét etető istennőjének domborművével.

7

Aranytál bikavadászat – jelenettel és vágtató állatokkal Ugaritból(Szíria), i.e. XIV-XIII.század. A fő téma az íjjal felszereltvadász a kétlovas, kétkerekű kocsin újdonságot jelentett a késői bronzkorban, mivel a K9özel-Keleten és Egyiptomban akkoriban kezdődött a lótenyésztés. A belső sávban négy kos sétál, orrával az előtte lévő farkát érintve, folyamatos forgó mozgás érzetét keltve.

 

A nagy asszír hódítók művészete

 A késői bronzkor bonyolult korszakát kb. i.e.1200-ban felváltotta vaskor. Az asszírok  néhány év alatt igazi nagyhatalmat alakítottak ki, Mezopotámia, Szíria, Palesztína meghódításával, sőt még  Egyiptomot is leigázták. Az asszír királyok katonai vállalkozásairól adnak hírt , azok a nagyszerű domborművek, melyek a nimrudi, khorszábádi és ninivei királyi paloták belsejét díszítették.

8

Dombormű madárfejű szárnyas géniusszal a szent fa mellett Nimrud(Irak) északnyugati palotájából i.e. IX.század első fele

 

9  

Emberfejű szárnyas bika (lamasszu) Nimrudból(Irak), az északnyugati palotából i.e. IX.század első fele.

Ezek a valódi démonok a bejáratok védelmét szolgálták Az állat testét hatalmas kőtömbökbe faragták bele domborműként. Egy különleges megoldás volt, hogy a keskenyebbik, frontális oldalon az állatot statikuspózban jelenítették meg, mozdulatlan mellső lábakkal, oldalról viszont általában  mozgásban ábrázolták, így a bikának  látszólag öt lába lett, hogy mindkét oldalon tökéletes legyen a kép.

 

10

Elefántcsont lapocska,  borját szoptató tehénnel Nimrudból (Irak) i.e. VIII. század

 Az újasszír udvarok pompáját emelő apró remekműveken  a föniciai és szíriai művészek

Egyiptomi, szíriai és asszír eredetű motívumokat jelenítettek meg eklektikus ízléssel, magas színtű kivitelezésben.

 

 

 

Az újasszír gliptika

 

Az Asszír Birodalom nyugati terjeszkedése néhány szír-palesztinai eredetű szokást vitt a mezopotámiai kultúrákba. A birodalom közigazgatása gyorsan alkalmazkodott az új körülményekhez: egyrészt felvette az akkád-asszír mellé hivatalos nyelvként az arámi nyelvet is, másrészt pedig egyre gyakrabban alkalmazták a bélyegzőpecsétet, s egyre ritkábban a pecsétlőhengert.

11

Újasszír pecsétlőhenger, a harcos Istár istennővel, i.e.VIII.század

 

A föniciaiak művészete

Az I. évezredben a szír- palesztínai partvidék,  föniciai városai  csodálatos, virágzó időszakot éltek át , az asszír a babilóniai majd a perzsa politikai beavatkozások ellenére is. A föniciaiak vegyítik a réges-régi szír-palesztinai kultúrát az egyiptomi, égei-tengeri, ciprusi, hettita, asszír és perzsa motívumokkal, egy kozmopolita művészetet alkotva.

 

 

 

12

 Elefántcsont lap, ablakban álló nő motívumával Nimrudból i.e.VIII. század.

 

 

 

Az ókori közel-keleti civilizáció utolsó szakasza: Babilóniaiak és Perzsák

 

Ninive bukását követően i.e. 612-ben  megkezdődött az Újbabiloni Birodalom rövid időszaka.

Babilon uralma alá hajtotta a hatalmas Asszír Birodalmat és nagyszabású városépítésbe kezdett.

A babiloni egyeduralom rövid ideig tartott, mivel i.e. 539-ben a perzsa hadsereg behatolt Babilónia területeire és átvette a hatalmat.a perzsák rövidesen kiterjesztették hatalmukat Kis-Áuzsiára és az Indus folyó völgyére is. A leigázott tartományok kulturális hagyományait egy új építészeti és képi nyelvben egyesítették, amely az új állam multikulturális jellegét  tükrözte.

 

13

A babiloni Istár-kapu i.e.VI.század , a felvonulási út menténoroszlánok menete volt látható. Az oroszlán  Istár istennő szent állatának számított.

 

 

 

14

A muskussu-sárkány Mardukhoz, Babilonia főistenéhez tartozott. A több állatból összegyúrt lény feje és farka olyan volt, mint a kígyóé, mellső lába, mint az oroszláné, hátsó lába pedig mint a ragadozó madaraké.

15

Nabu-naid fejedelem sztéléje az asztrális istenek szimbólumaival, Harránból (Törökország) i. e. VI.század.

Ezeknek a sztéléknek az egyszerűsége azt mutatja, hogy a babiloniakat mennyire nem érdekelte az összetett jelenetek és az emberi alakok ábrázolása.

A perzsa birodalom  hatalmi központjai

A perzsák közigazgatási centruma az ősi dicsőséges Babilon volt.A téli fővárosban Szúszában székelt az udvar és a hivatalnokok. I. Dareiosz  nagy palotákat, állatos fejezetű oszloperdőket, hatalmas városfalakat emeltetett itt.ABirodalom ragyogásának csúcspontján valamennyi helység fölött Perszepolisz uralkodott, mely várost Dareiopsz alapított  és Xerxész bővítette ki, a” királyok királyainak”.

16

Üvegzománccal bevont csempékből kirakott fríz fantasztikus lénnyel I.(Nagy) Dareiosz szúszai (Irán) palotájából i.e.VI-V.század

 

17

Az ókori  Közel-Kelet művészetéről röviden, avagy mely  tárgyak  motívumait használom fel,  kerámia tárgyaimon (V.Lőrincz Ágnes)

 

Az uruki kultúra

 Az uruki korszakban a képzőművészeti témák nagy részét a mindennapi élet pillanataiból , a politikai és  a vallási élet köréből merítették Először jelent meg a Közel- Kelet  művészetének igen jelentős részévé váló kő dombormű (újasszír templomok), Mezopotámiában  a szobrászat és a gliptika( a képes pecséteket eredményező kőmetszés). Az Inana istennőnek  szentelt  juh- és kecskenyájak  a pecsétművészet fő motívumai voltak. Gyakori megjelenítésük az uruki ( Irak) társadalom földműves–pásztor világából származik

  

1

Pecsétlőhenger Urukból marhákkal és búzaklalásszal  i.e. IV.évezred

 

 

A Protodinasztikus kor művészi alkotásai az i.e. III. évezredben  (a korai bronzkorban) a Mezopotámiában lezajlott óriási társadalmi és politikai átalakulások következményeként jöttek létre. A mezopotámiai nép két nyelvi csoportból, a sumérokból és a semitákból (főleg akkádokból) állt.

2

Lakomajelenetet ábrázoló fogadalmi kőlap Nippurból (Irak) i.e.III. évezred első fele

 

 A protodinasztikus kor legjellegzetesebb művészi formái  közt kiemelkednek  a dombormű jelenetekkel  díszített négyszögletes mészkőtáblák. Ezeken a fogadalmi lapocskákon középen egy lyuk látható, amelyen keresztül  szöggel a templomok falára rögzítették őket. Általában a király és a királyné szent lakomáját ábrázolják, de vannak az istenség tiszteletére bemutatott

italáldozatot, hajózást, vagy mitológiai jelenetet ábrázoló képek is.

 

 

3

 Imdugudot  két szarvas közt ábrázoló dombormű a tell al- ubaidi (Irak) ovális templomából, i.e. XXV. század  második fele      London, British Museum

 

3/a

A protodinasztikus vallási építészeti korszak folyamán elterjedt az „ ovális templom” addig ismeretlen építészeti formája, amely a khafádzsai és a tell-al-ubaidi ásatások során került napvilágra. E templomok alaprajzát masszív, ovális a szent épületet a városi lakóházaktól elválasztó kerítőfal jellemezte. A kőfalon belül magas teraszt építettek, amely a templom központi magját az épület többi része fölé emelte.

 

 Az Akkádok

Egy Mezopotámia középső részén letelepedett sémi nyelvű nép az i.e. XXV. század közepe felé első ízben egyesítette egyetlen hatalom irányítása alatt a sumér városállamokat.

Az akkád dinasztia rövid  hegemóniája alatt, amely alig tartott tovább, mint 150 esztendő, a képzőművészet virágzásnak indult és elérkezett az egész mezopotámiai civilizáció egyik fénykora.

4

 Pecsét mitológiai és isteneket ábrázoló jelenetekkel, i.e. XXIII. század közepe.

 

 

 

 

 

5

 A kb i.e.2217-2193 közt élt akkád írnok , Ibni-Sarrum pecsétje rendkívüli elevenséggel ábrázolja a térdelő hőst , amint egy kost készül megitatni. Kezében egy edényt tart, amelyből a víz az élet forrása tör fel.. A tulajdonost jelölő feliratot a két állat tartja szarvai közt.

 

Az i.e. II. évezred udvari művészete: a középső és a késői bronzkor

 

Az akkád és a neosumér korszak után, új sémi eredetű nép az amurrúk( amoriták) vonták ellenőrzésük alá a nagyobb városokat. Az  évezred első felében, a babilóniai, mári, és eblai emlékek azt mutatják, hogy új képzőművészeti nyelvezet alakult ki. Az évezred második felében (a késői bronzkorban) új főszereplők váltakoztak és a hettita, kassú, mitanni, és asszír uralkodók királyi udvarai szabták meg a kereskedelmi és kulturális kapcsolatok irányát.

6

Ostyatartó kehely elefántcsont fedele a termékenység,  két ágaskodó kecskét etető istennőjének domborművével.

7

Aranytál bikavadászat – jelenettel és vágtató állatokkal Ugaritból(Szíria), i.e. XIV-XIII.század. A fő téma az íjjal felszereltvadász a kétlovas, kétkerekű kocsin újdonságot jelentett a késői bronzkorban, mivel a K9özel-Keleten és Egyiptomban akkoriban kezdődött a lótenyésztés. A belső sávban négy kos sétál, orrával az előtte lévő farkát érintve, folyamatos forgó mozgás érzetét keltve.

 

A nagy asszír hódítók művészete

 A késői bronzkor bonyolult korszakát kb. i.e.1200-ban felváltotta vaskor. Az asszírok  néhány év alatt igazi nagyhatalmat alakítottak ki, Mezopotámia, Szíria, Palesztína meghódításával, sőt még  Egyiptomot is leigázták. Az asszír királyok katonai vállalkozásairól adnak hírt , azok a nagyszerű domborművek, melyek a nimrudi, khorszábádi és ninivei királyi paloták belsejét díszítették.

8

Dombormű madárfejű szárnyas géniusszal a szent fa mellett Nimrud(Irak) északnyugati palotájából i.e. IX.század első fele

 

9  

Emberfejű szárnyas bika (lamasszu) Nimrudból(Irak), az északnyugati palotából i.e. IX.század első fele.

Ezek a valódi démonok a bejáratok védelmét szolgálták Az állat testét hatalmas kőtömbökbe faragták bele domborműként. Egy különleges megoldás volt, hogy a keskenyebbik, frontális oldalon az állatot statikuspózban jelenítették meg, mozdulatlan mellső lábakkal, oldalról viszont általában  mozgásban ábrázolták, így a bikának  látszólag öt lába lett, hogy mindkét oldalon tökéletes legyen a kép.

 

10

Elefántcsont lapocska,  borját szoptató tehénnel Nimrudból (Irak) i.e. VIII. század

 Az újasszír udvarok pompáját emelő apró remekműveken  a föniciai és szíriai művészek

Egyiptomi, szíriai és asszír eredetű motívumokat jelenítettek meg eklektikus ízléssel, magas színtű kivitelezésben.

 

 

 

Az újasszír gliptika

 

Az Asszír Birodalom nyugati terjeszkedése néhány szír-palesztinai eredetű szokást vitt a mezopotámiai kultúrákba. A birodalom közigazgatása gyorsan alkalmazkodott az új körülményekhez: egyrészt felvette az akkád-asszír mellé hivatalos nyelvként az arámi nyelvet is, másrészt pedig egyre gyakrabban alkalmazták a bélyegzőpecsétet, s egyre ritkábban a pecsétlőhengert.

11

Újasszír pecsétlőhenger, a harcos Istár istennővel, i.e.VIII.század

 

A föniciaiak művészete

Az I. évezredben a szír- palesztínai partvidék,  föniciai városai  csodálatos, virágzó időszakot éltek át , az asszír a babilóniai majd a perzsa politikai beavatkozások ellenére is. A föniciaiak vegyítik a réges-régi szír-palesztinai kultúrát az egyiptomi, égei-tengeri, ciprusi, hettita, asszír és perzsa motívumokkal, egy kozmopolita művészetet alkotva.

 

 

 

12

 Elefántcsont lap, ablakban álló nő motívumával Nimrudból i.e.VIII. század.

 

 

 

Az ókori közel-keleti civilizáció utolsó szakasza: Babilóniaiak és Perzsák

 

Ninive bukását követően i.e. 612-ben  megkezdődött az Újbabiloni Birodalom rövid időszaka.

Babilon uralma alá hajtotta a hatalmas Asszír Birodalmat és nagyszabású városépítésbe kezdett.

A babiloni egyeduralom rövid ideig tartott, mivel i.e. 539-ben a perzsa hadsereg behatolt Babilónia területeire és átvette a hatalmat.a perzsák rövidesen kiterjesztették hatalmukat Kis-Áuzsiára és az Indus folyó völgyére is. A leigázott tartományok kulturális hagyományait egy új építészeti és képi nyelvben egyesítették, amely az új állam multikulturális jellegét  tükrözte.

 

13

A babiloni Istár-kapu i.e.VI.század , a felvonulási út menténoroszlánok menete volt látható. Az oroszlán  Istár istennő szent állatának számított.

 

 

 

14

A muskussu-sárkány Mardukhoz, Babilonia főistenéhez tartozott. A több állatból összegyúrt lény feje és farka olyan volt, mint a kígyóé, mellső lába, mint az oroszláné, hátsó lába pedig mint a ragadozó madaraké.

15

Nabu-naid fejedelem sztéléje az asztrális istenek szimbólumaival, Harránból (Törökország) i. e. VI.század.

Ezeknek a sztéléknek az egyszerűsége azt mutatja, hogy a babiloniakat mennyire nem érdekelte az összetett jelenetek és az emberi alakok ábrázolása.

A perzsa birodalom  hatalmi központjai

A perzsák közigazgatási centruma az ősi dicsőséges Babilon volt.A téli fővárosban Szúszában székelt az udvar és a hivatalnokok. I. Dareiosz  nagy palotákat, állatos fejezetű oszloperdőket, hatalmas városfalakat emeltetett itt.ABirodalom ragyogásának csúcspontján valamennyi helység fölött Perszepolisz uralkodott, mely várost Dareiopsz alapított  és Xerxész bővítette ki, a” királyok királyainak”.

16

Üvegzománccal bevont csempékből kirakott fríz fantasztikus lénnyel I.(Nagy) Dareiosz szúszai (Irán) palotájából i.e.VI-V.század

 

17

Oszlopfő térdelő bikákkal I.Nagy Dareiosz perszepoliszi (Irán) palotájából i.e.VI-V.század

 

Készült : Sebastiano Soldi , Az ókori Közel-Kelet művészete című könyve alapján

Oszlopfő térdelő bikákkal I.Nagy Dareiosz perszepoliszi (Irán) palotájából i.e.VI-V.század

 
Videók, eseményeinkről
 
Rendkívüli lehetőség!!
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2011.11.07. 19:19
 
 
!!!!Tanfolyam 2012

 

KERÁMIA TANFOLYAM TÁJÉKOZTATÓ 2013-2014

helyszín: Kerámiapark 1224 Budapest, Bartók B. u. 136.

 

 

 

OKJ-s és műkedvelő keramikus képzés.

I.                    FÉLÉV: 2013. október 7. – 2014. február 7.

II.               FÉLÉV: 2014. FEBRUÁR 10. – JÚNIUS 8.

 

A tanfolyam első félévének anyaga ( alaptanfolyam) minden kezdő csoportnak ugyanaz.

A  félév alatt megtanítjuk a kerámia készítés alaptechnikáit az őskortól a korongolásig.

 

A vizsgára készülők külön csoportba szerveződnek.  Erre az 1. félév ( alaptanfolyam) elvégzése után van lehetőség.

Tanulói létszám:  kis csoportok, egyénre szabott feladatok:  max. 8 fő

 

Tanfolyamainkra bárki jelentkezhet, akiben él az alkotás vágya.

 

Tanfolyamainkon 2 szinten tanítunk:

1.szint: műkedvelő képzés

2.szint: kerámiaműves OKJ-s képzés 4 félév

 

Alaptanfolyam:

1 félév – 16 alkalom x3 óra = 48óra

A tanfolyamon minden alaptechnikát megtanítunk az ősi kultúráktól napjainkig. Átfogó ismereteket ad kultúránkról, tárgykészítési módszerekről.  

A tanfolyam elvégzéséről igazolást kap a tanuló.

 

1.  szint:  Műkedvelő keramikus

Azoknak a tanulóknak, akik nem szeretnének vizsgázni.

 

Képzési idő: Alaptanfolyam +annyi félév, amennyit szeretne a tanuló.

Az alaptanfolyam javasolt, elvégzése után további fejlődésre van lehetőség. A tanulók elmélyíthetik tudásukat egy-egy készítési folyamatban, vagy haladhatnak a többi szintnek megfelelően is.

A későbbi kurzusokon lehetőség van mélyebben megismerni a kerámiakultúrát, pl. bronzkori, kelta, reneszánsz kerámiák, magyar fazekasság.

 

2.  szint: kerámiaműves képzés

 Azoknak a tanulóknak,, akik vizsgát szeretnének tenni.

 

A képzés időtartama 4 félév: Alaptanfolyam  + 3 félév (vizsgafelkészítő) + elmélet

Az alaptanfolyam elvégzése után lehet a vizsgafelkészítő félévekre jelentkezni.

A vizsga feltétele a korongolás, díszítések, elmélet elsajátítása a tanterv alapján.

Vizsgára azokat engedjük, aki megfelel a gyakorlati követelményeknek és jó eredménnyel írta meg a szintfelmérő dolgozatot.

Elméleti oktatás a 3 félév alatt, szombatonként 4x 3= 12 alkalom

 

INDULÓ CSOPORTOK:

 

1.       HÉTFŐ 18-21h: vizsgafelkészítő –zárt csoport

Azok a tanulók járnak ide,  akik már elkezdték a vizsgafelkészítő tanfolyamot.

tanár: V. Lőrincz Ági, Szabó Évi, Egri Zsuzsi és más szaktanárok

 

2.       KEDD 18-21h: vizsgafelkészító –alapoktól kezdve

 Azok jelentkezzenek ide, akiknek szándékában áll később vizsgázni.

tanár: V. Lőrincz Ági, Szabó Évi, Egri Zsuzsi és más szaktanárok

 

3.       SZERDA 13-16h: alap és továbbfejlesztő

kezdőknek, és régi tanítványoknak

tanár: Szili Feri

 

4.       SZERDA 18-21h:  alap és továbbfejlesztő

kezdőknek, és régi tanítványoknak

tanár: Szili Feri

 

5.       CSÜTÖRTÖK: 18-21h:  továbbfejlesztő

haladóknak, és régi tanítványoknak

tanár: Szekér Gizi, V. Lőrincz Ágnes

 

6.       PÉNTEK: 18-21h: önképző

azok járjanak, akik szeretnének önállóan dolgozni, gyakorolni.

 

JELENTKEZÉS MÓDJA:

Helyfoglaló befizetésével: 10.000.-

Befizetés módja: személyesen, vagy utalással. Az utaláshoz e-mailben kell kérni a szlaszámot.

A helyfoglaló a tandíjba beleszámít.

 

A MŰHELYGYAKORLATOK TANDÍJA

 

52.000.-/FÉLÉV   azaz 16x3  =  48 óra

A tandíjban az égetéseket kivéve minden alapanyag használata benne van.

Az égetésekért tárgyanként előre kell fizetni.

A kiégetett tárgyakat 2 hétig őrizzük, az itt felejtett munkákat az évzárón elárverezzük.

 

A pénteki önképző díja: 500.-/óra műhelydíj + anyaghasználat.

 

Kedvezmény: 

 

A tandíjat lehet 2 részletben is fizetni: beíratkozáskor 26.000.-  két hónapon belül 26.000.-

Aki a helyfoglalót előre befizette, annak az első részlet 16.000.-

 

Alkalmanként csak akkor tudunk tanulókat fogadni, ha a csoportok nincsenek telítve.

Alkalmankénti díj: 3800.-

 

Ha valaki nem jön a tanfolyamra, sajnos nem tudjuk a tandíjat visszaadni.

Kedvezmény: pótlási lehetőség másik csoportban, max. 3 alkalommal.

 

OKJ-s ELMÉLETI OKTATÁS TANDÍJA:

Az OKJ-s képzés elméleti órái a 2. félévtől kezdődnek. Az elméleti órákat szaktanárok tartják, szombatonként.

 

Félévente 4alkalommal lesz elméleti oktatás, időtartama alkalmanként 6 óra .

 

Az elméleti órákon mindenki részt vehet, aki szeretné tudását gyarapítani.

 

Vizsgázóknak kötelező.  A félév elején kell befizetni a 4x2500.-= 10.000 forintot.

 

Alkalmankénti hallgatóknak:  3.000.-/fő

 

 
Jobb agyféltekés rajztanfolyam
 
FELIRATKOZÁS LEVELEZŐ LISTÁRA
 
Címünk

BudapestXXII.kerület

Bartók Béla út  136.

e-mail:info@keramiapark.hu

 
Telefonszám:(06-1)

Kerámiapark:06-1-362-24-13

Vendégház:06-20-9-460-137

 
Ajánlott, kedvenc oldalaim
 
2010 képek szakkörökről. táborokról
 
2011 képek szakkörökről. táborokról
 
2012 képek szakkörökről. táborokról
 
2009 képek szakkörökről. táborokról
 
webszalag
 
Régi dolgok
 
2015 képek táborokról
 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!